{LNG_layout_alt_img_slogan}
+420 379 725 318

obchod@techtopcz.cz

Vyšel o nás článek v časopise Autoprofi:

 

Společná budoucnost

Více než dvacet let jsou na českém trhu zastoupeny značky Autop a Stenhoj, patřící mezi špičkové výrobce podzemních i nadzemních zvedáků.

Firma Stenhoj z dánského města Barrit, založená v roce 1917, dodává již po celá desetiletí na dánský i mezinárodní trh automobilové nadpodlažní zvedáky nejvyšší kvality. Značku Stenhoj můžeme najít také na kompresorech a hydraulických lisech. Společným jmenovatelem všech produktů je vysoká kvalita, dlouhá životnost a nízké servisní náklady. V rámci rozvoje skupiny Stenhoj Group se v roce 1996 stala její součástí firma Autop Maschinenbau z Reine v severním Německu. Společnost Autop byla založena v roce 1949 a jedná se o prvního výrobce podpodlažních hydraulických zvedáků v Evropě. Díky tomu i dnes zvedáky Autop patří ke špičce ve svém oboru a logo Autop v západní Evropě představuje značku vysoké kvality.

Detail [»]Vývojové středisko Škoda
Vývojové středisko Škoda

Paralelní vývoj

Pro zvýšení efektivity práce svých zákazníků společnost poskytuje již dlouhá léta podporu při výstavbě nových autoservisů v podobě poradenství a spolupráce s architekty. Je mimo jiné autorem koncepce přímého příjmu, jenž byl představen už v roce 1982. Pomocí zkušeností získaných v průběhu let skupina Stenhoj zaujala vedoucí postavení ve svém oboru.

Po začlenění firmy Autop do skupiny Stenhoj Group vznikly dvě paralelní řady produktů prodávané pod značkami Autop nebo Stenhoj. Tato situace vyústila do logického kroku, a tím bylo sloučení do nové společné značky Autopstenhoj. Ta byla široké veřejnosti představena na letošním veletrhu Automechanika ve Frankfurtu.

Také diagnostika

Detail [»]Firma Techtop CZ zrealizovala mimořádný projekt „Čisté dílny“ v brněnském servisu Auto Cardion
Firma Techtop CZ zrealizovala mimořádný projekt „Čisté dílny“ v brněnském servisu Auto Cardion

Vzhledem k tomu, že součástí společnosti Stenhoj Group je také firma Sherpa Autodiagnostik, zahrnuje výrobní portfolio Autopstenhoj rovněž diagnostickou techniku, a to od nejjednodušší brzdové zkušebny až po diagnostickou linku podvozků, která může být síťově spojena s managementem provozovny.

Značka Autopstenhoj je dnes zastoupena prostřednictvím vyškolených autorizovaných partnerů ve více než 50 zemích světa. V České republice značku zastupuje již téměř dvě desetiletí společnost Techtop CZ se sídlem v Domažlicích v Plzeňském kraji. Během těchto let bylo zrealizováno mnoho projektů, od sériově vyráběných zvedáků až po složitá zvedací zařízení vyrobená na zakázku dle požadavků zákazníka. Za zmínku jistě stojí zvedací technika ve Vývojovém centru Škoda Auto nebo první projekt „Čisté dílny“ v servisu Auto Cardion.

Kromě výroby zvedáků dle specifických požadavků zákazníků má Autopstenhoj v současnosti velice obsáhlé výrobní portfolio typizovaných zvedáků, které dokáže splnit požadavky velké většiny zákazníků.

Autopstenhoj také úzce spolupracuje s výrobci automobilů. Na základě této spolupráce vznikají doporučené typy zvedáků pro konkrétní značky, které jsou dále označovány specifickými označeními – např. pro skupinu VW je to tzv. číslo VAS.

Zvedáky pod i nad podlahu

Detail [»]Pracovní šířka 3000 mm mezi sloupy zvedáku Major 4030-51 WL přichází vhod zejména při měření geometrie náprav metodou 3D
Pracovní šířka 3000 mm mezi sloupy zvedáku Major 4030-51 WL přichází vhod zejména při měření geometrie náprav metodou 3D

Výrobní sortiment zvedací techniky obsahuje dvě základní řady, a to nadpodlažní a podpodlažní hydraulické zvedáky.

Nadpodlažní zvedáky se nabízí ve variantách s nosností od 3 do 6,5 tun. Dvousloupové jsou vhodné k použití v mechanických dílnách, čtyřsloupové nebo nůžkové s dlouhými plošinami pro měření geometrie náprav.

Samozřejmost tvoří bohaté příslušenství, které může být již v základním provedení nebo volitelné. Z této řady nadINZERCE podlažních zvedáků můžeme představit například dvousloupový Maestro 2.30 s doporučením od výrobce Renault, který s nosností tří tun a asymetrickým uspořádáním sloupů umožňuje snazší otevírání dveří zvedaného vozidla.

Za zmínku stojí i čtyřsloupový Major 4030-51 WL se světlou šířkou mezi sloupy 3000 mm a délkou plošin 5100 mm vhodný pro měření geometrie náprav s technikou 3D. Jako třetího zástupce této řady můžeme jmenovat Maestro 2.65 F, který jako jeden z mála zvedáků má vzhledem ke své nosnosti 6,5 tuny a velkému rozpětí ramen možnost zvedat užitková vozidla. Tento zvedák doporučují Volkswagen Group a Mercedes-Benz.

Podzemní zvedáky

Detail [»]Jednopístový zvedák Sololift 1.35 Pv 160-220 xy má agregát umístěný mimo ocelovou vanu, proto je vhodný do mycích boxů
Jednopístový zvedák Sololift 1.35 Pv 160-220 xy má agregát umístěný mimo ocelovou vanu, proto je vhodný do mycích boxů

V řadě podpodlažní techniky jsou k dispozici také zvedáky s nosností od 3 do 6,5 tun, přičemž zvedáky s nižší nosností slouží zejména pro osobní automobily s možností využití v mycích boxech (jednosloupové) a dílnách (vícesloupové).

Zvedáky s vyšší nosností 5–6,5 tuny jsou určeny pro servis dlouhých užitkových vozidel, např. VW Crafter v dlouhém provedení. Reprezentantem této řady je například Sololift 1.35 Pv 160-220 xy, jehož agregát je umístěn mimo ocelovou vanu, a je tedy jako jediný vhodný do mycích boxů. Doporučuje Volkswagen Group pod označením VAS 5243.

Nejprodávanějším modelem řady podpodlažních zvedáků je Masterlift 2.35 Pv 160-220 xy, který doporučuje Volkswagen Group pod označením VAS 5246. Modelem s největší nosností 6,5 tuny je Biglift 2.65 Saaa, doporučený ve Volkswagen Group pod označením VAS 6424BS. Najdeme jej také v servisech Mercedes-Benz. Tento zvedák zvládne i nejdelší užitková vozidla. Dvousloupový zvedák Maestro 2.65 F s nosností 6,5 tuny a velkým rozpětím ramen zvedá i střední užitková vozidla.

Přílohy